Zosta Img 621.jpg

Jak zostać Copywriterem?

Jest bardzo dobre pytanie na początek i zarazem jedno z trafniejszych sformułowań pytających, które powinieneś sobie postawić przed podjęciem ostatecznej decyzji odnośnie wykonywaniu profesji Copywritertingu.

Pierwsza rzeczą jaką trzeba zrobić to musisz uświadomić sobie co jest oraz czym będziesz się tutaj w tym konkretnym przypadku zajmować.

Copywriter, bo ten zawód wolny nie ma polskiego uniwersalnego odpowiednika w polszczyźnie- oznacza osobę, która można interpretować przez pryzmat twórcy (autora) unikalnych, oryginalnych treści tekstowych (ang. Content) z przeznaczeniem ich na strony internetowe, blogi, teksty, teksty do kampanii reklamowych, teksty opisowe produktów czy świadczonych usług przez konkretną firmę.
Oczywiście osoba taka musi umieć tworzyć artykuły tekstowe, będące zgodne z wymaganiami i tematyką m.in. branż: IT, marketingowej itp, a także kreować teksty, będące tożsame z zagadnieniami dot. SEO/ SEM oraz pisowni i gramatyki j.polskiego.

Copywriter co trzeba o nim wiedzieć, kim on jest (ta osoba)?

Osobę Copywritera można przyrównać do roli psychologa oraz jednocześnie socjologa + merytoryczny gramatycznie językowo referent- zajmujący się pisaniem różnego rodzaju artykułów.

W drodze na sam szczyt, czyli jak zostać Copywriterem? , co jeszcze jest ważne?

Na pewno ważną rzeczą jest znajomość narzędzi służących do tworzenia i wspomagania w tworzeniu, produkowaniu tekstów na strony internetowe. Jednak Copywriterzy nie muszą znać wszystkich narzędzi, ponieważ nie są one dla nich obowiązkowo wymagane – w praktycznym rozumieniu zastosowaniu, a także użytkowaniu ich. W przeciwieństwie do osób zajmujących się na co dzień zawodowo- pozycjonowaniem stron internetowych narzędzia te są obowiązkowe podczas pracy, wręcz preferowana jest bardzo dobra ich znajomość oraz perfekcyjne posługiwanie się nimi.


Ciekawe: https://www.sztukanauczania.edu.pl/


Aczkolwiek dobrze jest znać programów, do kilku podstawowych narzędzi. Jako Copywriter musisz pamiętać o wartości twórczej własnej pracy. Narzędzia te nie mogą zastąpić nam znajomości zagadnień z obszaru niezbędnej i praktycznej, obszernej wiedzy oraz umiejętności, jakimi należy się posługiwać w trakcie redagowania tekstów.